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Gesetzliche Grundlagen

Schulrecht

Überblick über die wichtigsten gesetzlichen Grundlagen für den Unterricht von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf

Link öffnet in einem neuen FensterSchulorganisationsgesetz, Link öffnet in einem neuen FensterSchulpflichtgesetz und Link öffnet in einem neuen FensterSchulunterrichtsgesetz legen die Rahmenbedingungen für die Organisation des Schulwesens und die Unterrichtsarbeit fest.

Ergänzt werden sie durch Erlässe und Rundschreiben zu spezifischen Themen und durch die Landesgesetzgebung.

Link öffnet in einem neuen FensterLink zur Zusammenstellung von Gesetzen und Verordnungen auf der Internetseite des bmbf
Since 1993 children with special educational needs have been legally entitled to attend primary school. Through the 1996 amendment of the School Organisation Act, this option was also extended to lower secondary education (10 to 14-year-olds). 

The legal encompassment of the inclusion of children and adolescents with special educational needs (SEN) has modified our school system decisively. Mainstream schools have been obliged since then to take organisational and didactical measures to meet the special needs of these children at school.

Parents have the free choice of sending their children to a special school or to a mainstream school. Based on special needs opinions, the District School Board (District School Inspector) decides whether special educational needs are allocated to a child.

 

Please visit the section "Gesetzliche Grundlagen" to find detailed information on the legal framework for special needs and inclusive education in German language.

Acrylbild - verwischte Farbflächen